Mange yogastillinger fokuserer på balanse og stabilitet. Begge er utrolig viktig når du blir eldre. Styrking av muskulaturen og forbedring av balansen forhindrer risikoen for fall, noe som kan være en vanlig bekymring for eldre. Yoga hjelper luftveisfunksjonen

Med alderen kommer luftveisbegrensninger og redusert toleranse for fysisk anstrengelse. Alt som reduserer oksygen i luftveiene kan ha negative effekter på sinnet og kroppen. Nyere studier har vist at et 12-ukers yogaprogram forbedret luftveisfunksjonen betydelig hos eldre kvinner.

Yoga for eldre kan utføres i en stol. Eller du kan prøve å trene i det fri, hvis du føler deg trygg i balanse og stabilitet.

Ekte yoga handler om hvordan du føler om deg selv: din ånd, ditt sinn, kroppen din, uansett hvem, hva, når du er i livet. Det er din personlige reise mot målene du vil oppnå.

Yoga kan praktiseres hvor som helst og når som helst. Når du trener med andre yogastudenter, vil du også høste fordelene ved å delta i en fellesskapsopplevelse.

Følelse knyttet til et samfunn har vist seg å øke den generelle mentale og fysiske helsen.

Puste- og meditasjonsaspektene ved yoga er spesielt styrkende. Pustepraksis hjelper oksygen til kroppen og hjernen. Meditasjon er en stor stressreduserende faktor.

Sammen multipliserer de helsemessige fordeler av yoga for å inkludere smertelindring, mental klarhet og en følelse av empowerment og uavhengighet.

Yogakursene våre blir gjennomført to ganger i året i 10 helger (20 dager). Instruktørene blir fløyet fra Himalaya-fjellene.
Fyll ut kontaktskjemaet slik at vi kan ringe deg mer informasjon om kommende økter og vite bedre om dine behov.

Leave a comment